Η αλήθεια για το λύκειο της Λευκίμμης, με τα μάτια ενός καθηγητή

Η αλήθεια για το λύκειο της Λευκίμμης, με τα μάτια ενός καθηγητή


Είμαι ένας από τους καθηγητές του Λυκείου Λευκίμμης και θέλω να παρουσιάσω τα πράγματα, όπως έγιναν. Σας ευχαριστώ προκαταβολικά για τη φιλοξενία....


Στα Σχολεία δυστυχώς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συμβαίνουν πολλά και στο θέμα των απουσιών η κατάσταση πολλές φορές οδηγείται σε τέτοιες ατραπούς που βρίθουν από όλων των ειδών τα φαινόμενα της διαφθοράς που μαστίζει την κοινωνία μας. Γιατί στην παρανομία χρειάζεται ομόφωνη απόφαση και συνυπογραφή των πρακτικών του Συλλόγου των διδασκόντων, κάτι - που σύμφωνα με επιστολή που στάλθηκε από συνάδελφο που κάποτε συνυπηρέτησε με τον κύριο Τσούκα - είχε εξοργίσει και τον ίδιο το αποστολέα αυτής της γεμάτης με ανακρίβειες και ύβρεις επιστολής. Αν κάποιος ψάξει τις υποθέσεις αυτές θα συναντήσει μπροστά του όλων των ειδών τις κακές συμπεριφορές από το απλό (;) μάλωμα έως και τον εκβιασμό γιατί , κυρίες και κύριοι αναγνώστες , αν περάσεις το μαθητή που υπερέβη το νόμιμο όριο έστω και κατά μία απουσία θα απαιτηθεί ενδεχομένως από άλλον καθηγητή να περάσει και ο επόμενος στη σειρά και - οι φήμες ανεβάζουν το όριο σε ύψη πάρα πολύ παράνομα - Βλέπετε χρειάζεται ομοφωνία !!!

Επειδή δεν είχαμε και δεν έχουμε καμία διάθεση να γινόμαστε έρμαια αυτού του είδους των φαινομένων, για να έχουμε τη δέουσα ηρεμία και να αποφεύγουμε τις μεταξύ μας αντεγκλήσεις και κατηγορίες , (και αφού επανειλημμένα με συνεχή έλεγχο ενημερώνουμε και συμβουλεύουμε τους μαθητές μας να μην κάνουν πολλές απουσίες) έχουμε αποφασίσει να εφαρμόζουμε το νόμο.

Έτσι αποφεύγουμε τον αυτοεξευτελισμό των εκβιασμών και των διενέξεων και των παράλογων απαιτήσεων εφαρμόζοντας τους κανόνες του παιχνιδιού.

Για την συγκεκριμένη περίπτωση το Σχολικό έτος 2005-2006 ο μαθητής δεν είχε 90 απουσίες από τις οποίες αδικαιολόγητες ήταν μόνον οι 54 όπως ο συνάδελφός μας που προσπαθεί να παραμείνει παιδαγωγός ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΑ ΔΙΑΔΙΔΕΙ, αλλά, όπως προκύπτει από το βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου, σε σύνολο 139 απουσιών οι 66 ήταν αδικαιολόγητες , ενώ ο νόμος έχει καθορίσει ως όριο για μεν τις αδικαιολόγητες τις 51 για δε το σύνολο τις 114.

Παρακαλούσαμε και παρακαλούμε τους μαθητές μας να αποφεύγουν να κάνουν απουσίες, γιατί κινδυνεύουν, το ίδιο κάναμε και στην περίπτωση του συγκεκριμένου μαθητή ο οποίος την επόμενη χρονιά 2006-2007 φθάνει τον αριθμό των 41 μονόωρων απουσιών . Δικαιολογήσαμε ημέρα αποβολής γραμμένη στο βιβλίο ποινών του σχολείου κάτι που φυσικά είναι παράνομο και αρκετές άλλες ενέργειες κάναμε (οι οποίες τέθηκαν υπόψη του Διοικητικού Εφετείου Ιωαννίνων,) για να αποφευχθεί ο χαρακτηρισμός της φοίτησής του «ανεπαρκής» , παράλληλα, αν κάναμε αυτή τη χαριστική ενέργεια στον συγκεκριμένο μαθητή θα είμαστε υποχρεωμένοι να δεχτούμε να περάσουν και όσοι προκλητικά είχαν κατά πολύ υπερβεί τα νόμιμα, γιατί στην ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ.

Η πλειοψηφία του Συλλόγου των διδασκόντων αποφάσισε να τηρηθεί ο νόμος για όλους.

Οι γονείς του μαθητή προσέφυγαν στο Διοικητικό Εφετείο Ιωαννίνων και το Σεπτέμβριο του 2007 δεχτήκαμε την εντολή από το Εφετείο να αναστείλουμε την Πράξη του Συλλόγου των καθηγητών με την οποία τον Μάιο η φοίτηση του μαθητή είχε χαρακτηριστεί «ανεπαρκής», μέχρι την εκδίκαση της υποθέσεως και την οριστική απόφαση του Εφετείου.

Μ’ αυτόν τον τρόπο ο μαθητής έδωσε εξετάσεις και προήχθη από την Πρώτη (Α΄) τάξη στη Δευτέρα (Β΄) και στη συνέχεια στην Τρίτη (Γ΄) Λυκείου. Ναι μεν ο μαθητής είχε φθάσει στην (Γ΄) τάξη, όμως όσοι γνωρίζουν τι σημαίνει αναστολή ξέρουν ότι υπάρχει εκκρεμότητα, η οποία μπορούσε να τινάξει την μέχρι τότε πορεία της υποθέσεως του στον αέρα.

Και το κακό μαντάτο -δυστυχώς για το μαθητή- ήρθε με συνοδευτικό έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας τον Φεβρουάριο του 2009, οπότε έπρεπε ο μαθητής να επιστρέψει στην Α΄ τάξη του Λυκείου. Η απόφαση του Εφετείου είχε εκδοθεί τον παρελθόντα Οκτώβριο και μας κοινοποιήθηκε τον Φεβρουάριο.

Ο Διευθυντής του Σχολείου αμέσως έστειλε ερώτημα στη Νομική Υπηρεσία του Υπουργείου, αν γίνεται η φοίτηση του μαθητή - για λόγους παιδαγωγικούς- να θεωρηθεί ως φοίτηση στην (Α΄) τάξη μιας και ο μαθητής δεν ευθυνόταν για το γεγονός ότι η απόφαση δεν κοινοποιήθηκε αμέσως μετά την έκδοση της , αλλά καθυστερημένα .

Το Νομικό Συμβούλιο μας απάντησε περίπου τα εξής : Παρόλο που η δικαστική απόφαση πρέπει να είναι εκτελεστέα εν τούτοις για λόγους παιδαγωγικούς μπορείτε να αποφασίσετε εσείς, αν θα θεωρήσετε τη φοίτηση του μαθητή κατά το σχολικό έτος 2008-2009 ως φοίτηση του στην Α΄ τάξη του Λυκείου σας. Όπως καταλαβαίνετε η απόφαση του Συλλόγου των διδασκόντων στην πλειοψηφία της ήταν θετική. Αν αρνιόταν ο Σύλλογος των καθηγητών αυτή τη λύση τότε «κατά νόμον» ο μαθητής θα έπρεπε να ξεκινήσει τη φοίτηση στην Α΄ τάξη από την 01 – 09 – 2009, δηλαδή από την αρχή του επόμενου Σχολικού έτους.

ΦΥΣΙΚΑ ΤΟ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΣΤΕΙΛΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΤΕ, ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΟΥ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΤΑΞΗ. Πράγμα άδικο φυσικά απέναντι στους άλλους 13 μαθητές που έχασαν το χρόνο τους με την ίδια αυτή πράξη.

Είναι να απορεί κανείς φυσικά με τον ασυλλόγιστο τρόπο που εκφράζεται ο συνάδελφός μας εναντίον μας. Δεν είχε βέβαια αυτός την ευθύνη της μη εφαρμογής της δικαστικής απόφασης, αλλά εμείς. Δεν επρόκειτο αυτός να πάθει τίποτε και γι’ αυτό παντελώς ανεύθυνα και επιπόλαια μπορεί να λέει ό,τι θέλει.

ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ ΚΑΤΑΦΕΥΓΕΙ ΣΤΑ ΨΕΥΔΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.

ΕΜΕΙΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ, ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ.

ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΡΕΜΟΔΙΚΕΙΑ, ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ.

Ο ΣΥΛΛOΓΟΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΑΥΤΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΔΙΚΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΨΗΦΗΣΕ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΑ ΤΙΣ ΑΝΑΣΤΕΙΛΕΙ ΑΛΛΟΣ (–ΟΥΤΕ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ -) ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ. Πράγμα το οποίο και έγινε την παρελθούσα Τρίτη 31-03-2009.

Και κάτι ακόμα, πώς θα κρίνατε έναν διευθυντή που προστατεύει τους δικούς του ανθρώπους και γράφει στα παλιά του τα παπούτσια τα άλλα παιδιά;

Θα τον εκτιμούσατε ή θα τον θεωρούσατε ανάξιο για τη συγκεκριμένη θέση;

Αφήνω την κρίση σε σας. Πάντως ο Μιχάλης ο Χρυσικόπουλος, γιατί αυτό είναι το ονοματεπώνυμο του Δ/ντή, δεν ανήκει σ’ αυτήν την κατηγορία και πρέπει να γίνει γνωστό ότι στο Σύλλογο των καθηγητών έχει μόνο μία ψήφο.

Είναι λυπηρό πραγματικά να αναγράφεται συνεχώς ο όρος «Πράξη του Διευθυντή» όσοι γνωρίζουν τους κανόνες της εκπαίδευσης ξέρουν ότι οι μαθητές δεν κρίνονται από τις «Πράξεις του Δ/ντή», αλλά από τις «ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ».

Και τώρα λίγα λόγια γενικά για τους εκπαιδευτικούς:

Ο εκπαιδευτικός, δυστυχώς, μπορεί να καθυβρίζεται και να συκοφαντείται και να κρατάει το στόμα του κλειστό. Να ακούει και να κάνει πως δεν ακούει. Να βλέπει και να κάνει πως δεν είδε, γιατί έχει να κάνει με παιδιά. Μπορεί να ρημάζεται και να στέκεται πάνω από όλα και από όλους, πολλές φορές ακούγοντας χιλιάδες αναλήθειες που τον πνίγουν και να τις αντιπαρέρχεται, γιατί αυτός δεν έχει, λόγω της ιδιότητας του, το ελεύθερο να πει ό,τι ξέρει και δεν ξέρει για οποιοδήποτε «παιδί».

Κι εμείς οι εκπαιδευτικοί του Γενικού Λυκείου Λευκίμμης, μπορεί να σκάζουμε στην κυριολεξία με τις εναντίον μας αδικίες, αλλά καταφέρνουμε να αντέχουμε, να μην παρασυρόμαστε από την πικρία μας και την οργή μας και ανοίξουμε το στόμα μας και πούμε αλήθειες που θα πονέσουν.

Φανταστείτε, να είχαμε άδικο και να είχαμε χάσει τη δίκη, τι θα ακούγαμε από τους μαθητοπατέρες «παιδαγωγούς», απ’ αυτούς που διδάσκουν στους μαθητές «εξ απαλών ονύχων» ότι δεν πρέπει να υπάρχουν κανόνες σε κανένα παιχνίδι, απ’ αυτούς που υποκριτικά καταγγέλλουν τα κακώς κείμενα αυτής της κοινωνίας που καθημερινά με τις πράξεις τους αναπαράγουν ανερυθρίαστα - και το χειρότερο - νομίζουν οι άνθρωποι αυτοί ότι είναι και προοδευτικοί. Τώρα πώς είναι δυνατόν να ταιριάζει η πρόοδος με το τέλμα με τη συντήρηση των κακώς κειμένων μιας κοινωνίας αυτό μου είναι πολύ δύσκολο να το καταλάβω , ίσως γιατί δεν είμαι, ευτυχώς, τέτοιου είδους « παιδαγωγός».

Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία Καββαδίας Θεοφάνης καθηγητής του Λυκείου Λευκίμμης, ένας άνθρωπος που προσπαθεί, όντως, να μην είναι «παιδαγωγός» εντός εισαγωγικών.


τρωκτικό

Διαφήμιση

Subscribe via email / Ενημερωνεστε δωρεαν μεσω e-mail

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner