23 ΑΠΡΙΛΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ‏

Χρόνια πολλά στους Γιώργους, Γεωργίες.
Γιορτάζει όμως και το βιβλίο σήμερα και αξίζει να ασχοληθούμε....


«Ο κόσμος υπάρχει, για να χωρέσει σ’ ένα βιβλίο»- Στεφάν Μαλαρμέ

Την ημέρα αυτή -23 Απριλίου- επέλεξε η UNESCO ως Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου παίρνοντας αφορμή από ένα παλαιό έθιμο που τηρείται στην Καταλανία, ιδιαίτερα στη Βαρκελώνη. Κάθε χρόνο την ημέρα της γιορτής του Αγίου Γεωργίου δίνεται δώρο σε κάθε γυναίκα ένα βιβλίο κι ένα τριαντάφυλλο. Για το λόγο αυτό βιβλιοπώλες, εκδοτικοί οίκοι, πολιτιστικοί σύλλογοι, στήνουν στους δρόμους πάγκους με βιβλία. Έτσι, όλοι όσοι θέλουν ν’ αγοράσουν βιβλία, δεν χρειάζεται να πάνε σε βιβλιοπωλείο, αλλά σε κάποιο δρόμο όπου έχουν στηθεί πάγκοι πώλησης βιβλίων. Το ωραιότερο στο έθιμο αυτό είναι ότι πλήθος κόσμου συνωστίζεται για να αγοράσει βιβλία.

Αν δεν έχετε ήδη αποφασίσει τι δώρο θα κάνετε στη Γεωργία ή το Γιώργο που γιορτάζει στις 23 Απριλίου, ιδού μια όμορφη ιδέα από την UNESCO: Χαρίστε τους ένα βιβλίο, μαζί-γιατί όχι;- κι ένα τριαντάφυλλο!

Όσο για το ποιο βιβλίο θα διαλέξετε, δεν έχετε παρά να επισκεφτείτε το βιβλιοπωλείο στη γειτονιά σας ή να αγοράστε ένα περιοδικό με προτάσεις βιβλίων (π.χ. ΔΙΑΒΑΖΩ) ή να αναζητήσετε το περιοδικό INDEX που προφέρουν δωρεάν οι εκδόσεις ΕΣΤΙΑ ή έστω να ανατρέξετε στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ. Διευθύνσεις και ιστοσελίδες που προτείνουν βιβλία υπάρχουν πάρα πολλές. Για να μη χαθείτε στον ωκεανό του Διαδικτύου, σας προτείνουμε μερικές, χωρίς να αποκλείουμε όσες ήδη έχετε επισκεφτεί.

www.ekebi.gr/frontoffice/_viewResource.asp


www.in.gr/book/protaseis/default.htm

www.books.gr/ViewShopProduct.aspx

www.perizitito.gr/recommendations.php

Κι επειδή κάποιοι ή κάποιες θα έχουν αρχίσει ήδη να κουνάνε το κεφάλι τους μονολογώντας «ωραία τα βιβλία, αλλά πού χρόνος για διάβασμα!», ας αφιερώσουν λίγα λεπτά για να διαβάσουν λίγες γραμμές από τα βιβλία του Ντανιέλ Πενάκ ή του Ζαν Πολ Σαρτρ. Ίσως μερικές από τις σκέψεις των συγγραφέων, να πείσουν κάποιους ή κάποιες να αναζητήσουν τη χαρά του διαβάσματος…

Περιμένουμε στο OURGREEKTV και τις δικές σκέψεις-απόψεις-σχόλια για το βιβλίο, το διάβασμα και την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΟΥΣ ΓΙΩΡΓΗΔΕΣ & ΤΙΣ ΓΕΩΡΓΙΕΣ και ΚΑΛΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ!

«…Να διαβάσω; Πολύ θα το ‘θελα, αλλά η δουλειά, τα παιδιά, το σπίτι… δεν προλαβαίνω πια… Από τη στιγμή που τίθεται θέμα χρόνου, σημαίνει ότι δεν υπάρχει διάθεση. Αν το εξετάσουμε καλύτερα, κανένας δεν έχει ποτέ καιρό να διαβάσει, ούτε οι μικροί ούτε οι έφηβοι ούτε οι μεγάλοι. Η ζωή είναι ένα διαρκές εμπόδιο στο διάβασμα…Ο χρόνος για να διαβάσεις, είναι πάντα «κλεμμένος» χρόνος, όπως άλλωστε κι ο χρόνος για να γράψεις ή για ν’ αγαπήσεις… Ο χρόνος για να διαβάσεις, όπως ο χρόνος για ν’ αγαπήσεις, διαστέλλει το χρόνο για να ζήσεις. Εγώ ποτέ δεν είχα χρόνο για διάβασμα, αλλά τίποτα, ποτέ, δεν μπόρεσε να μ’ εμποδίσει να τελειώσω ένα μυθιστόρημα που μου άρεσε! Το διάβασμα δεν έχει σχέση με την οργάνωση του κοινωνικού χρόνου, αλλά, όπως ο έρωτας, είναι ένας τρόπος ύπαρξης. Το θέμα δεν είναι να ξέρω αν έχω ή όχι χρόνο για διάβασμα, αλλά αν θα προσφέρω ή όχι στον εαυτό μου την ευτυχία να είμαι αναγνώστης…»

ΝΤΑΝΙΕΛ ΠΕΝΑΚ «ΣΑΝ ΕΝΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ»-Εκδ. ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ
«Άρχισα τη ζωή μου και θα την τελειώσω αναμφισβήτητα: ανάμεσα στα βιβλία. Στο γραφείο του παππού μου υπήρχαν παντού. Δεν ήξερα ακόμη να διαβάσω και ήδη, σεβόμουν αυτούς τους ογκόλιθους: Όρθια ή ξαπλωτά, σφιγμένα σαν κολλητά τούβλα στα ράφια της βιβλιοθήκης ή ευγενικά αραιωμένα σαν σε αλέες, ήταν για μένα ταυτόσημα με την ευμάρεια της οικογένειάς μας… Δεν ήξερα ακόμη να διαβάζω, μα ήμουν αρκετά «σνομπ» για να απαιτήσω δικά μου βιβλία. Μια μέρα ο παππούς μου με πήγε στον εκδότη του και πήρε τα «Παιδικά Διηγήματα» του Μορίς Μπουσόν, ιστορίες από την παράδοση και διασκευασμένες από έναν άνθρωπο που είχε καταφέρει να διατηρήσει «τα μάτια ενός παιδιού». Πήρα τους δύο μικρούς τόμους, τους μύρισα, τους χάιδεψα, τους άνοιξα στην κατάλληλη σελίδα…Μάταιος κόπος! Δεν είχα το συναίσθημα πως τους έκανα «δικούς μου»…Την ημέρα που κατάφερα να διαβάζω ήμουν τρελός από χαρά! Μου ανήκαν, πλέον, αυτές οι φωνές που ήταν κλεισμένες στα μικρά παρτέρια τους! Θα τις άκουγα, θα γέμιζα όλο μου το είναι μ’ αυτά τα επίσημα, τελετουργικά λόγια, θα μάθαινα τα πάντα! Μ’ αφήσανε να αλητέψω στη βιβλιοθήκη κι εγώ σάλπισα έφοδο για την κατάκτηση της ανθρώπινης σοφίας! Αυτό με σχημάτισε, μ’ έφτιαξε ό,τι είμαι… Στα βιβλία συνάντησα τον κόσμο: Αφομοιωμένο, ταξινομημένο, κάθε τι με την ετικέτα του, στοχασμένο κι ακόμα τρομερό… Οι πυκνές αναμνήσεις κι η γλυκιά τρέλα των παιδικών χρόνων στην εξοχή είναι κάτι που μάταια θα αναζητούσα εντός μου. Για μένα, τα βιβλία μου υπήρξαν πάντα τα πουλιά μου και οι φωλιές μου, τα σπιτικά μου ζώα, η εξοχή μου. Η βιβλιοθήκη μου ήταν ο κόσμος κλεισμένος σ’ έναν καθρέφτη. Είχε την απέραντη πυκνότητα, την ποικιλία και το απρόοπτο του κόσμου…

ΖΑΝ ΠΟΛ ΣΑΡΤΡ «ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ»- Εκδόσεις ΑΡΣΕΝΙΔΗΣ

http://ourgreektv.blogspot.com/2009/04/23.html

Διαφήμιση

Subscribe via email / Ενημερωνεστε δωρεαν μεσω e-mail

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner